20061207

Musikalisk integritet

Så, Markus, min vän, jag kan omöjligen uttrycka hur omtumlande – och inledningsvis chockerande – det har varit att se dig sjunga på TV inför en miljonpublik, bräda allt motstånd och få tonårsflickorna i publikens kinder (sic) att blossa illrött vecka efter vecka. Din stora kompetens och framgången den lett till tvivlar jag inte det minsta på, det får du inte tro. Det är snarare sammanhanget i vilket du visar upp dig som framkallar min skepsis. TV-programmet Idol, i många avseenden kommersialismens högborg, trodde jag inte du skulle ta i med tång, än mindre medverka i.

Vad hände egentligen med rock’n’rollen, den musikaliska integritet vi som ungdomar höll så högt, så länge?
Olle Sjögren intervjuar Idol-Markus i Djungeltrumman #19 (artikeln finns inte på nätet).

Inga kommentarer: